טיפים ועצות שימושיות לנפגעי תאונות דרכים

26 בדצמ, 2010 | מאת | קטגוריות: דיני נזיקין וביטוח

עצות וטיפים שימושיים לנפגעי תאונות דרכים / מאת עו"ד אהוד חיים חגואל

 

כאשר אדם מעורב בתאונת דרכים יש צורך להבחין בין שני סוגי מקרים: הראשון, מקרים אשר בהם לנפגע בתאונה נגרמים נזקי גוף (על מקרים מהסוג הזה חל הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה – 1975) והשני מקרים אשר בהם לנפגע נגרמים נזקי רכוש.
במאמרנו זה נביא עצות וטיפים שימושיים לנפגעי תאונות דרכים אשר הקפדה עליהם בזמן אמת עשויים להעניק לכם כספים אותם אתם זכאים לקבל בגין הכאב, הסבל והנזקים הגופניים שנגרמו לכם כתוצאה מתאונת דרכים בה הייתם מעורבים.

1. רישום פרטי המעורבים – כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים יש חשיבות רבה לתיעוד ורישום הפרטים של האנשים והרכבים המעורבים בתאונה ולפיכך הקפידו על רישום הפרטים הבאים:
א. שמות, מספרי ת.ז ומספרי הרישיונות של כל הנהגים המעורבים (אף אם לא היה מגע ישיר בין הרכבים).
ב. שם חברת הביטוח בה מבוטחים הנהגים המעורבים בביטוח חובה (רלוונטי לנזקי הגוף שנגרמו לנפגעים).
ג. שם חברת הביטוח בה מבוטחים הנהגים המעורבים בביטוח צד ג' / מקיף לרבות מספר פוליסה (רלוונטי לנזקי הרכוש שנגרמו לרכבים).
ד. מספרי הרכב המעורבים (במידה ומעורבים מספר רכבים מומלץ לרשום אף את סדר המכוניות המעורבות וככל שיש ברשותכם מצלמה מומלץ אף לצלם את זירת האירוע והפגיעות שנגרמו לכלי הרכב המעורבים).

2. רישום פרטי עדים – כאשר קיימים עדים בקשו מהם את פרטיהם, יתכן מאוד כי תזדקקו לפרטים אלה בבוא היום לעניין נזקי הרכוש שנגרמו לרכבכם.

3. קבלת טיפול רפואי – נפגעתם בתאונת דרכים? פנו לקבלת טיפול רפואי בהקדם האפשרי. חשוב לזכור, בדרך כלל אינכם יכולים להבחין בפגיעות שאינן חיצוניות. יתר על כן, פעמים רבות הנפגעים מתחילים לחוש בכאבים רק מספר שעות / ימים לאחר התאונה ומשכך גם אם אינכם חשים בכאב מיידי אין זה אומר שלא נגרם לכם נזק גופני ולפיכך מומלץ כי תפנו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים באופן מיידי תוך ציון העובדה כי המדובר בתאונת דרכים.
בנוסף,  במידת הצורך וככל שאתם סובלים מפגיעות, כאבים והגבלות מיוחדות (כגון: הגבלות תנועה, כאבי צוואר, כאבי ראש, סחרחורות והקאות, טראומה וכו') דאגו לעדכן את הרופא המטפל וקחו הפניות לרופאים מומחים מתאימים (אורטופדים, נוירולוגים, פסיכולוגים וכו').
חשוב לדעת המימון של הטיפול הרפואי הנדרש כתוצאה מתאונת הדרכים (לרבות פינוי לבית החולים באמצעות אמבולנס והטיפול הראשוני בבית החולים – משולמים ישירות על ידי חברת הביטוח שביטחה את רכבכם בביטוח חובה).

4. איסוף תיעוד רפואי – הגעתם לקבלת טיפול רפואי, הקפידו לציין בפני הרופאים המטפלים בכם את כל הפגיעות, הכאבים והמגבלות שנגרמו לכם כתוצאה מהתאונה גם אם המדובר בכאבים או במגבלות אשר אינם נראים לעין וגם אם המדובר בכאבים או מגבלות שנראים לכם בשלב זה כזניחים. בנוסף, במקרים רבים כאשר אתם מגיעים למיון קיים עומס על הרופאים ולפיכך וודאו כי הרופאים רושמים ומתעדים את כל הפגיעות והכאבים שציינתם בפניהם ללא יוצא מן הכלל.
בנוסף בסוף כל טיפול רפואי (הן של בית החולים, הן של קופת החולים, הן של פיזיותרפיה והן של כל טיפול אחר – הקפידו לקחת העתק של כל התיעוד הרפואי שנרשם).

5. אישור משטרה – בהזדמנות הראשונה לאחר קבלת הטיפול הרפואי יש לפנות למשטרה לקבלת אישור משטרה אשר בו מפורטים מקום ומועד התאונה, פרטי כלי הרכב הנהגים והנפגעים המעורבים בתאונה ופרטי חברות הביטוח של הרכבים המעורבים. לקבלת אישור משטרה קיימת חשיבות רבה שכן אישור משטרה מאפשר קבלת טיפול רפואי במוסדות הרפואיים השונים על חשבון חברת הביטוח שביטחה את רכבכם בביטוח חובה.

6. איסוף מסמכים המתעדים הוצאות – פרט לתיעוד הרפואי אשר על חשיבות איסופו עמדנו לעיל, נפגע בתאונת דרכים צריך לבצע תיעוד מלא ככל האפשר של כל ההוצאות שנגרמו לו כתוצאה מתאונת הדרכים, כגון: הוצאות עבור תרופות וטיפולים רפואיים, הוצאות עבור נסיעות וחניות, הוצאות עבור עזרה של צד ג' (מנקה, עוזרת וכו'), הוצאות בגין הפסד ימי עבודה (אישורי מחלה) וכו'.

7. חברת הביטוח לאחר שתפנו לחברת הביטוח ותודיעו להם על תאונה (ולעיתים עוד קודם לכן) חברת הביטוח עשויה לשלוח אליכם חוקרים המעוניינים לחקור אתכם אודות התאונה, נסיבותיה והנזקים שנגרמו לכם. חשוב לזכור!!! – ברובם הגדול של המקרים האינטרסים של החוקרים ושלכם מנוגדים ולכן מומלץ כי בטרם תיפגשו עם חוקר של חברת הביטוח תתייעצו עם עו"ד ואף תערכו במידת האפשר את הפגישה עם החוקר בנוכחות עורך דין (תוך שבמידה והחוקר מגיע לביתכם ללא תיאום מוקדם אל תהססו לדחותו למועד אחר על מנת שתוכלו לקבל ייעוץ משפטי כאמור).

8. פנו לייעוץ משפטי– נפגעתם בתאונת דרכים, אספתם תיעוד רפואי, זה הזמן לפנות לעו"ד. ייעוץ משפטי של עו"ד אשר בקיא בתחום יסייע לכם להתמודד בדרך הנכונה עם חברת הביטוח ויאפשר לכם לקבלת את הפיצויים המגיעים לכם בגין הנזקים שנגרמו לכם כתוצאה מתאונת הדרכים.
 

*יודגש, כי אין האמור במאמר זה בכדי להוות תחליף לייעוץ משפטי מקצועי ואישי ואין להסתמך על האמור במאמר זה לביצוע כל פעולה שהיא.

תגיות: , , , , ,

אפשרות הוספת התגובות סגורה.