בהמ"ש קבע: K.S.P אקספרס בע"מ – הפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן ותשלם פיצויים

13 ביול, 2023 | מאת | קטגוריות: דיני חוזים, הגנת הצרכן, תביעות קטנות

התביעה עסקה בתחולת סעיף 17ב לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א – 1981, הקובע כי המחיר המחייב של מוצר יהיה המחיר שהוצג עליו בהתאם להוראות הסעיף, וזאת אף אם מחירו של המוצר בקופה גבוה יותר מהמחיר האמור.

במקרה הנדון התובע הזמין מאתר האינטרנט של חברת קיי.אס.פי אקספרס בע"מ (להלן: "KSP") מספר אביזרים למצלמה דיגיטלית ובהם עדשה ייעודית למצלמת פנסוניק המכונה Panasonic Lumix S Pro 50mm 1/4 FF Lens  במחיר של 2,430 ש"ח (העדשה בלבד) והזמנתו אושרה בסדרת הודעות דואר אלקטרוני שקיבל מ-KSP.

בפועל, למרות שאישרה את הזמנתו KSP סירבה לספק את העדשה אותה הזמין התובע בטענה שמדובר בטעות באתר האינטרנט שלה, וכי המחיר שפורסם באתר האינטרנט שלה שונה באופן חריג מהמחיר המקובל לעדשה זאת. בעקבות כך, דרשה KSP מהתובע להוסיף תוספת תשלום בסך של 7,150 ש"ח וזאת בין היתר תוך הסתמכות על תקנון אתר האינטרנט שלה הקובע כי במקרה של טעות קולמוס לפיה פורסם מחיר גבוה או נמוך באופן קיצוני מהמחיר המקובל, תהיה KSP רשאית לבטל את העסקה.

עוד טענה KSP בתגובה לדרישתו של התובע לקיים את העסקה בהתאם למחיר המופיע באתר האינטרנט שלה כי עמידתו של התובע על קיום העסקה מהווה חוסר תום לב.

בפועל בית המשפט דחה את טענותיה של KSP וקבע כי אין חולק כי התקנון באתר האינטרנט של KSP אינו יכול לגבור על דיני הגנת הצרכן, ככל שהוא סותר אותם.

עוד קבע בית המשפט כי KSP אשר טענה לחוסר תום לב מצדו של התובע, בעמידתו על קיום העסקה, לא שכנעה בכך שהיא עצמה פעלה בתום לב במהלך שלבי גילוי הטעות.

עוד קבע בית המשפט כי KSP היתה מחויבת לקיים את חלקה בהסכם, ולספק את העדשה, דבר אשר בפועל לא עשתה, ומשכך, זכאי התובע, לפיצוי על פי חוק הגנת הצרכן.

משכך, פסק בית המשפט לזכות התובע פיצוי בגובה 4,500 ש"ח בתוספת הוצאות ההליך בסך 900 ש"ח ובסך הכל 5,400 ש"ח.

 

לקריאת פסק הדין המלא לחץ כאן – ת"ק 36839-07-21 חגואל נ' קיי.אס.פי אקספרס בע"מ

לחוק הגנת הצרכן באתר האינטרנט נבו לחץ כאן

לאתר האינטרנט של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן לחץ כאן

לאתר האינטרנט של המועצה הישראלית לצרכנות לחץ כאן

תגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

אפשרות הוספת התגובות סגורה.