תביעות לפינוי מושכר

22 במרץ, 2011 | מאת | קטגוריות: דיני חוזים

תביעות לפינוי מושכר / מאת אהוד חיים חגואל, עו"ד

 
אחת מהבעיות הקשות הקיימות במדינת ישראל לבעלי נכסים הינה סיטואציה בה בעל הנכס צריך להתמודד עם שוכר בעייתי אשר מפסיק לשלם את דמי השכירות ומסרב לפנות את הנכס (לעיתים בשל מצב כלכלי קשה ולעיתים סתם), סיטואציה אליה מגיעים בדרך כלל בשל שימוש ב"חוזי שכירות מהאינטרנט", בחוזי שכירות שאינם מעודכנים או כאשר לא דואגים בזמן עריכת החוזה לקחת בטחונות, ערבויות וערבים ראויים.
במקרים שכאלה, בעלי נכסים רבים מעדיפים לעיתים לוותר לשוכר על חובו וזאת על מנת שהאחרון יפנה את הנכס בהקדם האפשרי שכן בעבר תביעות לפינוי מושכר היו לוקחות זמן רב ובעל הנכס רצה לצמצם את הפסדיו ולהשכיר את הנכס לאחר בהקדם האפשרי.
החל משנת 2008, המחוקק אשר היה ער למצוקה הקשה בפניה עומדים בעלי נכסים הכניס תיקון לדין הקיים ואפשר להגיש תביעות לפינוי מושכר בהליך מהיר.

הקריטריונים להגשת התביעה לפינוי מושכר

  1. מדובר בתביעה לפינוי מושכר שחוק הגנת הדייר איננו חל עליו.
  2. התביעה הינה לפינוי מושכר בלבד והיא איננה כוללת סעדים נוספים (כגון חובות אשר אותן ניתן לתבוע בתביעה נפרדת).

אופן הגשת התביעה וניהול ההליך

  1. תביעה לפינוי מושכר נפתחת במסגרת הליך מיוחד כאשר לכתב התביעה יש צורך לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים לרבות תצהירים.
  2. לאחר הגשת התביעה ומסירתה לנתבע יש זכות להגיש כתב הגנה תוך 30 ימים בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים המצויים אצלו לרבות תצהירים (תוך שמאחר והמדובר בהליך מהיר הנתבע איננו רשאי להגיש תביעה שכנגד או הודעה לצדדים שלישיים).
  3. בדרך כלל כבר עם הגשת התביעה, בית המשפט קובע מועד לדיון בתיק וזאת לא יאוחר משלושים הימים מהמועד להגשת כתב ההגנה.
  4. בהתאם לדין, הדיון בתביעה לפינוי מושכר אמור להסתיים תוך יום אחד (בניגוד לתביעות אחרות בהם הדיונים בדרך כלל נפרסים על פני מספר ימים שלעיתים מפרידים ביניהם חודשים רבים) ובכל מקרה, בית המשפט לא אמור לדחות את הדיון בתביעה ביותר מארבעה עשר ימים מיום הדיון האחרון בה.

פסק הדין בתביעה לפינוי מושכר
בהתאם לדין, פסק הדין בתביעה לפינוי מושכר אמור להינתן על ידי בית המשפט עם תום הדיון בתובענה ולכל המאוחר בתוך 14 ימים, תוך שעל פסק הדין להיות מנומק באופן תמציתי אלא אם כן מצא בית המשפט כי יש צורך בהנמקה מפורשות משום שיש בפסק הדין חידוש או חשיבות מיוחדת לציבור.

לפיכך ולאור המועדים הנ"ל, בהתאם לדין החל, תביעה לפינוי מושכר אמורה להסתיים תוך זמן קצר של כחודשיים שלושה ממועד הגשתה (זאת כמובן ללא הליכי הפינוי עצמם אשר מתבצעים באמצעות לשכות ההוצאה לפועל ולוקחים זמן נוסף).

 
*יודגש, כי אין האמור במאמר זה בכדי להוות תחליף לייעוץ משפטי מקצועי ואישי ואין להסתמך על האמור במאמר זה לביצוע כל פעולה שהיא.

תגיות: , ,

2 תגובות
הוספת תגובה »

  1. […] 22 מרס 2011 … תביעה לפינוי מושכר נפתחת במסגרת הליך מיוחד כאשר לכתב התביעה יש צורך לצרף … לאחר הגשת התביעה ומסירתה לנתבע יש זכות להגיש כתב הגנה תוך 30 ימים …מתוך תביעות לפינוי מושכר | חגואל ושות' משרד עורכי דין להמשך קריאה […]

  2. […] 22 מרס 2011 … תביעה לפינוי מושכר נפתחת במסגרת הליך מיוחד כאשר לכתב התביעה יש צורך לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים לרבות תצהירים. לאחר הגשת התביעה ומסירתה …מתוך תביעות לפינוי מושכר | חגואל ושות' משרד עורכי דין להמשך קריאה […]